Meer over KLM Holidays

Meer over KLM Holidays

KLM Holidays

Met KLM Holidays (Powered by Airtrade) regel je in één boeking je vlucht, hotel, (huur)auto en/of luchthaventransfer op locatie. Selecteer een van de vele comfortabele vluchttijden, duizenden hotels en huurauto’s en stel zo eenvoudig en voordelig jouw ideale pakketreis samen. Ontdek ons ruime aanbod van Europese en intercontinentale bestemmingen.
De kwaliteit, het comfort en de betrouwbaarheid van KLM.
Veilig en vertrouwd. En met de zekerheid van SGR-garantie.
Gemak en flexibiliteit: boek eenvoudig en in één keer je vlucht, hotel en huurauto.
Kies uit 100+ bestemmingen van KLM en partners.

Maak je klaar voor vertrek

Wil je binnenkort op vakantie of stedentrip gaan? KLM helpt je graag bij de voorbereiding met een handige checklist.

Zo weet je zeker dat je goed voorbereid op reis gaat.

Check welke reisdocumenten je nodig hebt voor een vlotte start van jouw reis.

Wanneer je jouw bagage kunt afleveren en welke reisdocumenten je mee dient te nemen.

Lees meer   

Check altijd de actuele stand van zaken en de toegangseisen van het land waar je naartoe reist. Zo is het voor veel landen verplicht een vaccinatie- of herstelbewijs te kunnen laten zien, of een zgn. COVID PCR-test met een negatief resultaat te overleggen. 

Alles wat je moet weten over bagage, zoals wat je wel en niet mag meenemen en wat te doen als er iets misgaat. 

Lees meer

Bekijk de vluchtstatus voor realtime informatie over vluchten tot 60 dagen in de toekomst.

Wat je kunt verwachten tijdens jouw vlucht: stoelen, maaltijden, WiFi en alle andere services aan boord. 

Lees meer

Garanties en voorwaarden

Garanties en voorwaarden

Wanneer je een KLM Holidays-pakketreis boekt, sluit je een overeenkomst af met KLM's partner Airtrade. Airtrade is als organisatie aangesloten bij de ANVR en SGR en het Calamiteitenfonds, wat garantie geeft op een goed verzekerde reis. 
Flying Blue

Flying Blue

Als je een KLM Holidays-pakketreis boekt, ontvang je Flying Blue Miles op jouw vlucht. Vul tijdens het boeken jouw Flying Blue-nummer in, dan worden de Miles automatisch bijgeschreven nadat de vlucht heeft plaatsgevonden.


Nog geen Flying Blue-deelnemer? 

Voor telefonisch contact met betrekking tot je geboekte KLM Holidays-pakketreis kun je direct contact opnemen met het Customer Service Center van Airtrade, via: +31 (0) 88 247 87 90.

Airtrade contact informatie
Airtrade Customer Service Center
klmholidays@airtrade.nl
T +31 (0)88 247 87 90
Openingstijden: Maandag t/m vrijdag: 09.00u - 18.00u.
Zaterdag: 09.30u - 17.00u.
Zon- en feestdagen: gesloten

Veelgestelde vragen

Om een KLM Holidays-pakketreis te kopen, ga je naar de KLM Holidays website.
Alle vertrouwde KLM-services en de voordelen van Flying Blue zijn ook van toepassing op KLM Holidays-vluchten (m.u.v. vluchten uitgevoerd door Transavia).
Er zijn boekingskosten van € 10 per boeking van toepassing en € 2,50 per boeking voor het Calamiteitenfonds. Daarnaast geldt er een SGR-bijdrage van € 5 per persoon.
Ja, deze korting wordt verwerkt in de totaalprijs. Dat wil zeggen dat de korting wordt verrekend over de prijs per persoon, waardoor deze lager uitvalt. De prijs per persoon is de totaalprijs gedeeld door alle passagiers, waarbij een baby wordt gezien als volwaardige reiziger.
Een baby die op de heen- en terugreis jonger is dan 2 jaar reist op schoot mee. 
Hier vind je de link naar de KLM dienstregeling.
Ja, alle reizen vangen aan vanuit Amsterdam. 
Helaas is dat (nog) niet mogelijk. 
De minimale duur van een reis met KLM Holidays is 2 nachten. De maximale duur van een reis is 22 dagen.
Ja, je kunt je voorkeur voor bijvoorbeeld losse bedden, een hoge verdieping of zeezicht doorgeven door contact op te nemen met het Airtrade serviceteam via 088-24787 90 of per mail: klmholidays@airtrade.nl. Voorkeuren kunnen niet gegarandeerd worden. 
Voer je naam exact in zoals in je paspoort staat vermeld. Als je meerdere voornamen hebt, hoef je alleen je eerste voornaam in te voeren. Als je getrouwd bent, hoef je alleen je geboortenaam in te voeren. Na het boeken kan het zijn dat de namen op je ticket in een andere volgorde staan, zonder spaties en met MR, MRS of MS tussen de namen. Indien je naam een fout bevat, geldt er een toeslag om dit aan te passen.  

Nee, er gelden geen coronamaatregelen meer op vakantiebestemmingen die we aanbieden met KLM Holidays. Er kunnen nog wel andere maatregelen van kracht zijn. Ga goed voorbereid op reis en check KLM’s informatiepagina en het reisadvies op de website van Buitenlandse Zaken

Hier kun je gemakkelijk de status van je vlucht bekijken. 

In de meeste gevallen is er geen ruimbagage inbegrepen bij de vluchten. Tijdens het boeken herken je dit aan het icoontje van het koffertje bij de vluchtdetails.



Ruimbagage kan je bijboeken tijdens het maken van de boeking. Wil je na het afronden van je boeking bagage bijboeken, dan kun je dat vanaf vier weken voor vertrek doen op klm.nl, via Mijn Reis. Log in met je boekingscode.


Indien je een KLM Holidays pakketreis hebt geboekt met vluchten uitgevoerd door Transavia, kun je bagage bijboeken op transavia.com. Indien je een reis hebt geboekt met een partnerairline kan de bagage worden bijgeboekt tijdens het online inchecken.

Ja dat kan. Bekijk onze uitgebreide stoelenselectie en selecteer je favoriete stoel op je vlucht binnen Europa of intercontinentale vlucht. Indien je stoelnummers wilt reserveren kun je dat doen op klm.nl, via Mijn Reis. Log in met je boekingscode.

Ja, hierbij zijn de reguliere wijzigingsvoorwaarden van toepassing. Het wijzigen van een boeking is uitsluitend mogelijk indien de tariefvoorwaarden van de gekozen dienstverleners (luchtvaartmaatschappij, hotelleverancier, autoverhuurbedrijf) dit toestaan. Per pakketonderdeel moeten de bijkomende kosten berekend worden. Alle kosten die de dienstverlener rekent in geval van een wijziging zijn voor rekening van de opdrachtgever. Daarnaast brengt Airtrade bij iedere wijziging van de boeking of delen van de boeking administratiekosten in rekening van € 35 per persoon. 

Ja, hierbij zijn de reguliere wijzigingsvoorwaarden van toepassing. Het wijzigen van een boeking is uitsluitend mogelijk indien de tariefvoorwaarden van de gekozen dienstverleners (luchtvaartmaatschappij, hotelleverancier, autoverhuurbedrijf) dit toestaan. Per pakketonderdeel moeten de bijkomende kosten berekend worden. Alle kosten die de dienstverlener rekent in geval van een wijziging zijn voor rekening van de opdrachtgever. Daarnaast brengt Airtrade bij iedere wijziging van de boeking of delen van de boeking administratiekosten in rekening van € 35 per persoon.

Mocht er sprake zijn van een prijsverschil, dan zal op basis van het aanbetalingsbedrag worden gekeken wat het resterende bedrag is van de nieuwe boeking. 
Met de annulering van een KLM Holidays boeking zijn 100% annuleringskosten van toepassing, tenzij de tarief voorwaarden van de gekozen dienstverleners (luchtvaartmaatschappij, hotelleverancier, autoverhuurbedrijf) annuleren toestaan. In dat geval krijg je (een deel van) het (aanbetaalde) bedrag terug. Airtrade brengt hier administratiekosten voor in rekening van € 35 per persoon. Het is niet mogelijk om slechts één element uit je KLM Holidays boeking te annuleren. Bij annulering worden alle elementen van de KLM Holidays boeking geannuleerd.  
Dit is mogelijk indien alle betrokken leveranciers (luchtvaartmaatschappijen, hotelleveranciers en autoverhuurbedrijven) van de door jou geboekte KLM Holidays-pakketreis dit toestaan in de voorwaarden. Airtrade brengt hier administratiekosten voor in rekening van € 35 per persoon.  
Naamcorrectie is uitsluitend mogelijk indien de voorwaarden van de gekozen dienstverlener (luchtvaartmaatschappij, hotelleverancier, autoverhuurbedrijf) dit toestaan. Het kan zijn dat de dienstverlener hier additionele kosten voor in rekening brengt. Airtrade brengt hier administratiekosten voor in rekening van € 35 per persoon. Hiervoor dien je contact op te nemen met het Customer Service Center van Airtrade (tel: 088-24787 90).

Iedereen wil veilig en risicovrij een vakantie boeken. Wanneer je boekt bij een reisorganisatie die aangesloten is bij de SGR, ben je gegarandeerd van extra zekerheid. De SGR dekt namelijk de kosten wanneer de reisorganisatie waar je hebt geboekt in financiële problemen raakt of failliet gaat. In zo'n geval ben je dus niet je geld kwijt, maar zorgt de SGR ervoor dat jouw kosten worden gedekt. Hiervoor wordt een bijdrage van € 5 per persoon gevraagd. Je ziet de hoogte van jouw SGR-bijdrage bij het boeken van je KLM Holidays-pakketreis.


Lees meer over de SGR-bijdrage >   

We willen dat onze passagiers zich niet alleen tijdens de vliegreis, maar ook gedurende hun vakantie veilig voelen. Met een pakketreis van KLM Holidays ben je automatisch verzekerd voor repatriëring wanneer zich een calamiteit voordoet. Samen bespreken we de juiste aanpak aan de hand van de beschikbare informatie en de huidige situatie op jouw bestemming. Mogelijk kun je jouw vakantie met de nodige veiligheidsmaatregelen voortzetten, maar indien het noodzakelijk is dat je direct huiswaarts keert, regelen we dat. Let op: garantie op repatriëring is alleen van toepassing wanneer je een pakketreis met KLM Holidays boekt. Dit geldt dus niet per definitie voor losse vliegtickets.

Lees hier meer over in de ANVR Reizigersvoorwaarden >
Je kunt betalen via iDEAL, Visa, Mastercard of American Express. Daarnaast kan je ook betalen in termijnen middels een aanbetaling. 
Ja, dat kan. Als je kiest voor betalen middels een aanbetaling betaal je bij het maken van de boeking 50% van het totaalbedrag, plus de boekingskosten, consumentenbijdrage SGR en calamiteitenfonds. Ook een eventuele annuleringsverzekering dient meteen te worden betaald. De andere 50% dient uiterlijk zes weken voor vertrek te worden voldaan. Na het maken van de boeking ontvang je een betaallink voor het tweede deel. Circa zeven weken voor vertrek ontvang je hiervoor nog een betalingsherinnering.
Als het vertrek binnen zes weken na het boeken plaatsvindt, is het niet mogelijk om gebruik te maken van de aanbetalingsmogelijkheid. Het gehele bedrag dient dan direct bij het boeken te worden voldaan.
Ja, dit kan middels de betaallink in de e-mail die je na het afronden van de boeking ontvangt. De tweede termijn kan op elk moment tussen het maken van de boeking en zes weken voor vertrek worden betaald.
Als de tweede betalingstermijn niet op tijd voldaan wordt, kunnen wij de boeking annuleren. Je hebt dan geen recht op restitutie van de eerste betalingstermijn.
In een KLM Holidays pakketreis kunnen ruim 140 bestemmingen van KLM en partners (o.a. Transavia) worden geboekt. Dit betreffen dus zowel Europese als intercontinentale bestemmingen.
Op dit moment is dat niet mogelijk. 
Huurauto’s binnen KLM Holidays worden aangeboden via Sunny Cars. Een huurauto via Sunny Cars is standaard all-in verzekerd. Zo loop je niet tegen onvoorziene kosten aan en zorgen we ervoor dat je volledig zorgeloos kunt rondrijden op je vakantiebestemming. 

De volgende verzekeringen zijn inbegrepen in de prijs van een KLM Holidays-pakketreis met autohuur:

  • Ongelimiteerde kilometers;
  • Extra WA-dekking van € 7,5 miljoen;
  • Schadeverzekering (CDW);
  • Diefstalverzekering (TP);
  • Terugbetaling eigen risico;
  • Dekking glas-banden-bodem-dakschades.

    Je hoeft ter plaatse geen extra verzekeringen af te sluiten. De hoofdboeker van de reis is tevens de hoofdbestuurder van de huurauto en dient tussen de 25 en 65 jaar oud te zijn. Val je buiten deze leeftijdsgroep? Neem dan contact op met Airtrade. De hoofdbestuurder dient in het bezit te zijn van een geldige creditcard (met pincode) op zijn/haar naam.  
KLM Holidays wordt vooralsnog alleen aangeboden in Nederland, België en Luxemburg.
Ja, alle Flying Blue-voordelen gelden ook voor de vluchten binnen je KLM Holidays-pakketreis. Deze vluchten tellen ook mee voor je Flying Blue-deelnemersniveau (mits de vluchten door de kaarthouder zelf gevlogen zijn).  
Ja, je kunt Flying Blue Miles sparen op de vluchten binnen je KLM Holidays-pakketreis in overeenstemming met de geldende voorwaarden van het Flying Blue-programma. Flying Blue Miles kunnen uitsluitend worden gespaard door een passagier die het vliegticket daadwerkelijk gebruikt.
Met je Flying Blue Miles kun je een KLM Holidays kortingsvoucher kopen in de Flying Blue Store t.w.v. € 100 (15.714 Miles), € 150 (23.714 Miles) of € 200 per boeking (31.429 Miles). Je kunt je Miles ook gebruiken voor het bijboeken van een koffer, maaltijd of stoel. Ga hiervoor naar klm.nl, Mijn Reis en log in met je boekingscode. Een betaling voldoen met een EMD-voucher is alleen mogelijk voor losse vluchten, niet voor KLM Holidays pakketreizen.
Nee, voor boekingen gemaakt vanaf 26 augustus 2024 kun je geen blue credits meer sparen. Op boekingen van vóór deze datum spaar je blue credits volgens de bluebiz programmavoorwaarden die van toepassing zijn op de vluchten van je KLM Holidays-pakketreis.  
KLM Holidays wordt aangeboden door KLM in samenwerking met Airtrade. Airtrade is een travel fulfilment en travel technology bedrijf, opgericht in 1989. In 2021 heeft KLM een strategisch belang genomen in Airtrade, waardoor Airtrade nu onderdeel uitmaakt van de KLM Groep.

Bij de verkoop van een KLM Holidays-pakketreis wordt een overeenkomst gesloten met Airtrade. Airtrade is aangesloten bij IATA, ANVR en SGR en neemt de gehele administratieve afhandeling van KLM Holidays voor haar rekening, van bevestiging tot aan klantenservice. Heb je vragen? Het Customer Service Center van Airtrade staat voor je klaar om deze te beantwoorden.

Voor telefonisch contact over KLM Holiday-pakketreizen kun je contact opnemen met het Customer Service Center van Airtrade.


Airtrade Customer Service Center
klmholidays@airtrade.nl
T +31 (0)88 247 87 90
Openingstijden: maandag t/m vrijdag: 09.00u - 18.00u.
Zaterdag: 09.30u - 17.00u.
Zon- en feestdagen: gesloten